زندگی نامه کلوزه
 
علمی
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

زندگی

میروسلاو کلوزه در خانواده‌ای ورزشکار پرورش یافت. مادرش باربارا عضو تیم ملی هندبال لهستان (که در ۸۲ بازی ملی حضور داشت) و پدرش یوزف کلوزه فوتبالیست بود و به تیم ملی لهستان نیز رسید. در سال ۱۹۸۱ خانواده کلوزه از کشور کمونیست لهستان فرار کردند و ابتدا به فرانسه و سپس در سال ۱۹۸۷ به کوسل در آلمان نقل مکان کردند. پدر میروسلاو کلوزه از یک خانواده اصیل آلمانی می‌باشد به همین‌خاطر آنها با نام خانوادگی رشیدلر در آلمان اقامت گرفتند. کمی پس از سکنی گزیدن در آلمان پدر میروسلاو دوباره نام خود را به کلوزه برگرداند زیرا کلوزه نام فامیل پدربزرگ آلمانی او اروین کلوزه بود که در سال ۱۹۱۰ در (سیلسیای علیا) به دنیا آمد. وقتی در مدرسه‌ای در آلمان ثبت‌نام کرد، روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت. شروع درس برای او اصلا آسان نبود. میروسلاو هشت ساله که باید در کلاس چهارم درس می‌خواند، دو سال عقب رفت و تحصیلات را از کلاس دوم ادامه داد زیرا با زبان و فرهنگ آلمانی آشنایی کافی نداشت. آن روزها، روزهای سختی بودند ولی همین مشکلات در آینده او را قوی‌تر ساخت.


 

پدر کلوزه یک فوتبالیست حرفه‌ای  آلمانی تبار به نام یوزف و مادرش به نام باربارا یژ، قبلا عضو تیم ملی هندبال لهستان بوده است. او کودکی‌‌اش را ابتدا در لهستان سپری کرد و پس از اقامت خانواد‌ه‌اش در فرانسه، در سن 8 سالگی به همراه آنان به عنوان مهاجر راهی آلمان شد. در آنجا به مدرسه رفت و بلافاصله یک دوره آموزشی نجاری را شروع کرد. اما در سن 19 سالگی اولویت اول خود را فوتبال قرار داد، ابتدا به عنوان بازیکن آماتور و سپس بازیکن حرفه‌ای.

کلوزه در تاریخ 31 دسامبر سال 2004 ازدواج کرده و با همسر و دو فرزند دوقلویش که در سال 2005 به دنیا آمده‌اند، در ایسمانینگ مونیخ زندگی می‌کند.

فعالیت به عنوان بازیکن باشگاهی

دوران نوجوانی و آماتوری

وی در دوران نوجوانی ابتدا در تیم اس.جی. بلاوباخ-دیدل کوپف بازی می‌کرد. او بعد از ترک تیم A جوانان، بازهم در بتسیرک‌لیگا در وست‌فالتس (لیگ دسته هفتم) بازی می‌کرد. در سال 1998 در سن 20 سالگی به تیم سابق بوندسلیگا،‌ اف.سی. 08 هومبورگ پیوست و در تیم دوم آنجا در فرباندزلیگا (لیگ دسته پنجم) بازی کرد.

اف.ث. کایزرزلاترن (1999 تا 2004)

در سال 1999 به کایزرزلاترن رفت و ابتدا به عنوان بازیکن آماتور در تیم دوم آنجا بازی کرد. در ماه آوریل همان فصل به دلیل عملکرد خوبش راهی لیگ دسته اول شد. اما پیشرفت چشمگیر او در فصل 01/2000 بود. در آن فصل از هفته پنجم مسابقات،‌ بازیکن ثابت تیم شد و به همراه وراتیسلاو لوک‌ونچ، زوج خطرناکی را در خط حمله کایزرزلاترن ساخت. کلوزه در دیدار مقابل انرگی کوتبوس اولین و آخرین کارت قرمز خود تاکنون را دریافت کرد. او در سال‌های بعد هم از معدود بازیکنان ثابت تیم بود و در فصل 02/2001 با زدن 16 گل،‌ و تنها با دو گل کمتر،‌ در جدول گلزنان بوندس‌لیگا، پس از مارسیو آموروسو و مارتین ماکس قرار گرفت. بعد از دو سال عملکرد ضعیف که کایزرزلاترن علی‌رغم گل‌های کلوزه در خطر سقوط قرار داشت و مشکلات مالی هم گریبان باشگاه را گرفته بود، وی در پایان فصل 04/2003 با مبلغ 5 میلیون یورو به وردربرمن پیوست.

اس.فا.وردربرمن (2004 تا 2007)

او در برمن قراردادی تا تاریخ 30 ژوئن سال 2008 به امضاء رسانید. پس از یک شروع ضعیف که او را روی نیمکت نشاند و اولین صداهای انتقادآمیز را نسبت به وی بلند کرد،‌ اما در هفته ششم مسابقات و در بازی با بوخوم از نیمه دوم وارد زمین شد و موفق به انجام اولین هت‌تریک خود در بوندس‌لیگا شد. بعد از آن بازی نیز همواره نمایش خوبی داشت و توانست جایگزین دائمی ‌آیلتون، آقای گل این تیم که به شالکه پیوسته بود، شود.

کلوزه که تا آن زمان متخصص زدن گل با ضربه سر بود، بر روی زمین هم بسیار موثر نشان داد و کاملا در خدمت تیم بود، به طوری که در مقابل 15 گلی که در یک فصل به ثمر رساند،‌ 9 گل هم برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرد. در فصل 06/2005 با زدن 25 گل در 26 بازی آقای گل بوندس‌لیگا شد. به علاوه در همان فصل با ساختن 14 گل، بهترین بازیکن از لحاظ امتیازآوری شناخته شد. پس از نیم فصل اول فصل 07/2006، در نیم فصل دوم در یازده بازی متوالی موفق به گل زدن نشد، به طوری که در آن فصل فقط 13 گل زد. البته بازهم به دلیل ساختن 16 گل، امتیازآورترین بازیکن فصل شناخته شد.

بعد از بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل اسلواکی در 6 ژوئن 2007، کلوزه اعلام کرد که از تابستان سال 2008 در بایرن مونیخ بازی خواهد کرد.

بایرن مونیخ (از 2007)

در 29 ژوئن سال 2007 کلوزه اولین تمرین خود را با تیم بایرن مونیخ برای فصل 08/2007 انجام داد. توافق شد که مبلغ قراردادش نیز علنی نشود. مدت قراداد نیز تا 30 ژوئن سال 2011 تعیین شد. کلوزه همانگونه که شرط کرده بود، پیراهن شماره 18 را در بایرن به تن کرد. البته انتقال او به بایرن، ناراحتی هواداران برمن را درپی داشت، طوری که در مراسم رسمی خداحافظی‌اش از این تیم در 18 آگوست 2007 با سوت هواداران مواجه شد.
کلوزه بهترین گلزن قرن بیست و یکم بوندس‌لیگا است.

فعالیت به عنوان بازیکن تیم ملی

کلوزه در تاریخ 24 مارس سال 2001 اولین بازی ملی خود را در برابر آلبانی انجام داد. وی در این بازی گل دوم و پیروزی‌بخش آلمان را زد. در جام جهانی 2002 به همراه تیم ملی آلمان نایب قهرمان جهان شد و با پنج گل زده، نفر دوم گلزنان آن جام شده و کفش نقره‌ای را به دست آورد. جالب این که او تمام این پنج گل را با سر وارد دروازه حریفان کرد، کاری که تاکنون هیچ بازیکنی در هیچ جام جهانی موفق به انجام آن نشده است. به علاوه همه گل‌های او در مرحله اول زده شد و تنها سه‌تای آن در دیدار مقابل عربستان سعودی بود که آلمان 8 بر 0 به برتری رسید.

کلوزه در کنار ادموند کونن، گرد مولر و کارل هاینتس رومنیگه،‌ تنها بازیکن آلمانی است که در یک بازی در جام جهانی توانسته سه گل بزند. او در جام ملت‌های اروپا در سال 2004 در پرتغال نیز حضور داشت،‌ اما به دلیل پیشرفت مصدومیتش کمتر بازی کرد. سال 2005 هم برای او سال خوبی نبود: به علت آسیب‌دیدگی در جام کنفدراسیون‌ها بازی نکرد، فقط پنج بازی ملی انجام داد و هیچ گلی هم نزد. به سبب عملکرد فوق‌العاده‌اش در فصل 06/2005 بوندس‌لیگا و شیوه بازی‌اش که کاملا در اختیار تیم قرار دارد، از مدت‌ها قبل از شروع جام جهانی 2006، از او به عنوان بازیکنی باتجربه در ترکیب اصلی تیم ملی آلمان نام برده می‌شد.

در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2006 در برابر کاستاریکا،‌ و نیز در مقابل اکوادور، کلوزه دو گل به ثمر رساند. در دیدار مرحله یک هشتم نهایی برابر سوئد با ساختن دو گل برای لوکاس پودولسکی درخشید و سهم مهمی در پیروزی 2 بر 0 در مقابل این تیم داشت. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل  آرژانتین که در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 3 آلمان منتهی شد، با گلی که بازی را به تساوی 1 بر 1 کشاند،‌ پس از سه سال اولین گل خود با سر را به ثمر رساند. وی با این پنج گل، آقای گل جام جهانی 2006 شده و کفش طلا را از آن خودش کرد. بدین ترتیب وی در کنار تئوفیلو کوبیاس،‌ تاکنون تنها بازیکنی است که در دو جام جهانی،‌ و در هر کدام پنج گل زده است.

کلوزه برای حضور در جام ملت‌های 2008 اروپا نیز از سوی یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، به این تیم دعوت شد. بعد از این که او نتوانست در دور مقدماتی گلی وارد دروازه حریفان کند، در مرحله یک چهارم نهایی در برابر پرتغال که با برد 3 بر 2 آلمان همراه بود، گل دوم تیمش را با سر به ثمر رساند. به علاوه در مرحله نیمه نهایی در برابر ترکیه که  در آن هم  آلمان 3 بر 2 پیروز شد، یک گل زد.

 

زندگی خصوصی

میروسلاو کلوزه متاهل است. همسرش سیلویا روز سی‌ام ژانویه ۲۰۰۵در بیمارستان یوزف دو پسر دوقلو به دنیا آورد. آن روز این پدر جدید که در پوست خود نمیگنجید به خبرنگاران گفت(ما هیجان‌زده هستیم. فکر می‌کنم همه خوشحال هستیم. این بزرگ‌ترین اتفاق زندگی من است. خوشحالم که در کنار سیلویا هستم. این یک لحظه بی‌نهایت مهم و موثر در زندگی ماست. با تولد این دوقلوهای زیبا یک شب آشفته و پر از نگرانی برای خانواده کلوزه به صبحی شاد و توام با احساس خوشبختی ختم شد.) آن شب خاطره جالبی برای میروسلاو به به شمار می‌رود. در آن شب به یادماندنی میروسلاو برای تیم وردربرمن و برابر هانزاروستوک در حال بازی بوده و سه بر دو از آنها جلو بودند. سیلویا در جایگاه شخصیت‌های استادیوم نشسته بود و همسرش را تشویق می‌کرد ولی در اواسط نیمه اول با تعجب دریافت که وضعیت بحرانی است و اطرافیان بلافاصله او را به بیمارستان رساندند.میروسلاو در فاصله بین دو نیمه موضوع را فهمید ولی مجبور بود تا آخر بازی در استادیوم بماند. آن روز میروسلاو کلوزه در حالی که پس از اتمام بازی سعی داشت به سرعت خود را به بیمارستان برساند، مجبور بود هر چند قدم به چند قدم به هواداران پروپا قرصش امضا بدهد. کلوزه و همسرش نام دوقلوهای خود را لوآن و نوآ گذاشتند.لوآن به هنگام تولد دو کیلو و چهارصد گرم و نوا دو کیلو و ششصد گرم بودند. بیمارستان یوزف تاکنون محل تولد بسیاری از فرزندان فوتبالیست‌ها بوده‌است. از جمله این فوتبالیست‌ها رودی فولر، مارکوبود، اولیور استرین، دیتر ایلتز و کلودیو پیزارو می‌باشند.

 

کوتاه از کلوزه

در ژانویه ۲۰۰۱ مربی وقت تیم ملی لهستان سفری به آلمان کرد تا کلوزه را که هنوز ملیت لهستانی داشت تشویق به پیوستن به تیم ملی آن کشور کند. ولی کلوزه دعوت او را رد کرده و گفت(من گذرنامه آلمانی دارم و تا وقتی اوضاع به این منوال است فرصت آن را دارم که زیرنظر رودی فولر بازی کنم.

  • وقتی کلوزه گل می‌زند از خوشحالی پشتک می‌زند. او در جام‌جهانی پنج بار این عمل را تکرار کرد و از همان زمان طرفدارانش به او لقب سالتو کلوزه یعنی کلوزه پشتک‌زن را دادند.
  • معروف است که کلوزه بازیکنی منصف است. در فصل بازی‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶در مسابقه بین وردربرمن و آرمینیا بیلفیلد در حالی‌که هر دو تیم صفر - صفر مساوی بودند، داور به خاطر فولی دروازه‌بان بر روی کلوزه اعلام پنالتی به نفع وردربرمن کرد ولی کلوزه جلو رفت و برای داور توضیح داد دروازه‌بان هیچ فولی بر روی او انجام نداده‌است.
  • غذای مورد علاقه کلوزه شنیسل بوقلمون با سیب‌زمینی سرخ کرده‌است.
  • او مهم‌ترین گل خود را گلی می‌داند که در بازی‌های جام یوفا به تیم گلاسکو رنجرز زد و با این گل تیم او یک برهیچ بازی را برد.
  • خانواده برای کلوزه اهمیت زیادی دارد و درباره همه چیز با خانواده‌اش صحبت می‌کند.او یک سگ خانگی از نوع سگ‌های پاسبان آلمانی دارد و می‌گوید خودم که خطرناک نیستم، لااقل سگم خطرناک باشد. نام سگ او کریش است.
  • کلوزه عاشق تنیس و تنیس روی میز است و در اوقات فراغت به این ورزش‌های مفرح می‌پردازد.از نظر کلوزه بهترین نقطه قوت او بردباری اوست و می‌گوید من در اکثر مواقع ساکت می‌مانم.او محل تولد خود یعنی شهر زیبای اوپلن در لهستان را خیلی دوست دارد و همیشه میل دارد به آن‌جا برود.
  • همسر میرو در خانه برای اینکه دوقلوهاشون لهستانی بلد باشند ان هارو مجبور می کنه لهستانی حرف بزنند تا هویت واقعی شون رو فراموش نکنند.که البته میرو هم از این قانون مستثنی نیست
  • میرو مسلط به چهار زبان فرانسوی .المانی .انگلیسی و لهستانی هست.
  • دریک مصاحبه از میرو می پرسند تو خودت رو لهستانی می دون یا المانی؟اون میگه:مهم نیست که متعلق به کجا باشی مهم اینه که بهترین باشی.من یک اروپایی هستم.خانواده و پدرو مادرم ساکن لهستانند اما خودم ساکن المان هستم.همسرم هم همینطور اما فرزندانم متولد و بزرگ شده ی المانند.
  • به نظر میرو بهترین چیز در دنیا داشتن فرزند است
  • میرو در سال 2006 در بازی برمن و بارسلون گونه و بینیش شکست که سریع به بیمارستان رفت و تا یک ماه دور از میادین بودو بعد از ان هم با پوشش مخصوص بازی می کرد.
  • میرو تا حالا از سن 17 تا 27 سالگی 10باز دماغش شکسته که در اخر در سال 2008 بینیش رو عمل می کنه.

 

افتخارها

شخصی

آقای گل بوندس لیگا: (۲۵ گل) سال ۲۰۰۶

مرد سال فوتبال آلمان: ۲۰۰۶

کفش نفره‌ای جام جهانی: ۲۰۰۲

کفش طلایی جام جهانی: ۲۰۰۶

باشگاهی

جام حذفی آلمان: قهرمان ۲۰۰۸

بوندسلیگا: قهرمان ۲۰۰۸

جام اتحادیه فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۷


 

ملی

تیم ملی فوتبال آلمان

جام جهانی: نایب قهرمان ۲۰۰۲

جام جهانی: سوم جهان ۲۰۰۶ و 2010

جام ملتهای اروپا: نایب قهرمان ۲۰۰۸

کلوزه هم‌اکنون با 48 گل زده،‌ موفق‌ترین گلزن شاغل در تیم ملی و دومین گلزن برتر تاریخ آلمان بعد از گرد مولر است. فقط گرد مولر (14) و یورگن کلینزمان (11)، بیشتر از کلوزه (10 گل، مثل هلموت ران) در جام جهانی برای آلمان گل زده‌اند. کلوزه (92) پس از میشائیل بالاک (96) در میان بازیکنانی که هنوز در تیم ملی حضور دارند، بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد (تا اکتبر سال 2009).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و آدرس amirhoseyn.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 155623
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس